Miten Ylläpidettävän Liikkuva Keskihintamenetelmällä In Mahla
Miten SAP laskee materiaalin päällikön liikkuvan keskihinnan (MAP)? Jos materiaali liikkuu keskimääräisen hinnanhallinnan alaisena, SAP-järjestelmä laskee tavaroiden liikkeiden arvot seuraavalla tavalla. Uusi määrä vanha määrä Vastaanotto Määrä Uusi arvo Vanha arvo (Vastaanotettu määrä (Vastaanotetun hinnaston hintayksikkö)) Uusi MAP hinta (uusi arvo uusi määrä) Hinta-yksikkö materiaalimestari Katso seuraavat esimerkit paremman ymmärryksen vuoksi. Aloita materiaalilla, jonka MAP on 10,00, PO 100 kappaletta 10 minuutissa. 1. Ensimmäinen tavaratodistus Varastokirjanpito kirjataan kuittausarvoon ostotilauksen hinnan perusteella. Toimitusmäärä PO hinta 10 kpl 10kpl. 100 Korvaava merkintä kirjataan GRIR-selvitystiliin. Dr. Stock Account 100 Kr. GRIR Clearing Account 100 Kokonaisvarasto 10, Kokonaisarvo 100, MAP 10.00 2. Toinen tavaratodistus Ostotilauksen hinta muuttuu 12.00 sekunniksi. 10.00 pikseliä lukuun ottamatta. Varastokirjaus kirjataan kuittausarvoon muuttuneen ostotilauksen hinnan perusteella. Toimitusmäärä PO hinta 10 kpl 12kpl. 120 Dr. Stock Account 120 Kr. GRIR-selvityslaskelma 120 Koska ostotilauksen hinta on erilainen kuin nykyisen liukuvan keskihinnan materiaalimestari, liukuva keskihinta muutetaan 11,00: een Kokonaisvarasto 20, Kokonaisarvo 220, MAP 11,00 3. Tavaranvastaanotto Peruutus Varastotili hyvitetään keskimääräinen vastaanottoarvo. Määrä (tavaratodistuksen arvo Tavaramäärä määrä) 10 kpl (220 20 kpl) 110 Dr. GRIR Clearing Account 110 Kr. Varastosaldo 110 Osakelaji 10, Kokonaisarvo 110, MAP 11.00 10 kpl klo 12.00. 120.00 Dr. Stock Account 10 Dr. GRIR Clearing Account 110 Kr. Toimittajan tili 120 Yhteensä 10, Kokonaisarvo 120, MAP 12.00 Liukuva keskiarvo: Arvo Laskenta Kun materiaali liikkuu keskimääräisen hinnanhallinnan alaisena, järjestelmä laskee tavaroiden liikkeiden arvot seuraavasti: Keskimääräisen hinnan liikevaihto: Arvon laskeminen (ROH), varaosat (ERSA), kauppatavarat (HAWA) ja niin edelleen, on osoitettu liikkuvan keskihinnan (MAP) mukaan. Yleensä kaikki raaka-aineet (ROH), varaosat (ERSA) koska tällaisten materiaalien inventaariota on arvostettu tarkasti. Näihin materiaaleihin sovelletaan säännöllisesti ostohinnan vaihtelua. Yritys käyttää yleensä ostovoimaan liukuvaa keskiarvoa pienillä kustannusvaihteluilla. Se on sopivinta, kun kohde on helposti saatavissa. Vaikutus marginaaleihin minimoidaan, mikä vähentää varianssianalyysin tarvetta. Lisäksi hallinnolliset ponnistelut ovat alhaiset, koska kustannusarviot eivät ole ylläpidettäviä. Kustannukset heijastavat variansseja, jotka ovat lähempänä todellisia kustannuksia. Puolivalmiit tuotteet (HALB) ja lopputuotteet (FERT) arvostetaan tavanomaisella hinnalla, koska tuote kustantaa kulman. Jos näitä olisi MAP-kontrolloitu, valmiin puolivalmisteiden tuotemäärien arviointi vaihtelee tietojen syöttövirheiden vuoksi materiaalin ja työvoiman palauttamisen aikana, tuotannon tehottomuus (korkeammat kustannukset) tai tehokkuusedut (alhaisemmat kustannukset). Tämä ei ole tavanomainen kirjanpito - ja kustannusmenetelmä. Katso OSS-huomautukset 81682 - Pr. Contr. V puolivalmiista ja valmiista tuotteista. SAP suosittelee, että FERT: lle ja HALB: lle käytetään standardihintaa. Jos arvostusta varten tarvitaan todellista hintaa, käytä materiaalin kirjanpidon toimintoja, jos syntyy jaksottainen todellinen hinta, joka on realistisempi. esim. miten SAP laskee liukuvan keskihinnan Tavaranvastaanotto ostotilaukselle Tasapaino käsi määrä Tavarat Vastaanotettu määrä Tasapaino käypää arvoa Tavarat Vastaanotetut arvot Uusi Siirtymä Keskimääräinen hinta Kokonaissumma Kokonaismäärä Laskun vastaanottotilaus Ostotilaus Laskun hinta enemmän kuin Ostotilauksen hinta lisäarvo lisää Käsiarvon saldo jaettuna taseella käsi määrällä Laskuhinta, joka on pienempi kuin ostotilauksen hintaero, vähennetään Balance on hand - arvosta (enintään 0). Loput summasta tulee hintavarianssia. Tämä johtaa siihen, että Balance on hand - arvo on nolla, kun taas Balance on hand - määrää. Jos Balance on hand - arvo riittää vähentämään, jäljellä oleva arvo jaetaan Balance on hand - määrällä. Kun tavaratodistuksen hinta on jatkuvasti suurempi kuin tavaratodistushinta. se johtaa nolla-arvoon liukuva keskimääräinen hinta. OSS-huomautus 185961 - Keskimääräisen keskihinnan laskeminen. 88320 - Vahvat varianssit luodessasi liikkuvan keskihinnan. Älä koskaan anna negatiivisia varastoja liikkuvalle keskimäärälle kuljetettaville materiaaleille. (c) gototings Kaikki tämän sivuston materiaalit ovat tekijänoikeutta. Jokainen pyrkimys varmistaa sisällön eheys. Tällä sivustolla käytettävät tiedot ovat omalla vastuullasi. Kaikki tuotenimet ovat kunkin yrityksen tavaramerkkejä. Sivustohaku ei ole millään tavoin sidoksissa SAP AG: n kanssa. Kaikki luvaton kopiointi tai peilaus on kielletty. SAP-materiaalihallinta Usein kysytyt kysymykset Kysymys Q: Miten voin laajentaa kaikki materiaalit uuteen laitokseen? V: SAP-ohjelmaa - RMDATINDia käytetään luomaan päivämateriaalin master-tietue. K: Kuinka voimme poistaa materiaalit pysyvästi Materiaalivalvojalta A: Käytä tapahtumaa MM70 - Materiaali Mestari-Muu-Järjestely-Materiaali-Valitse. Rakenna muunnos, jonka valinnainen materiaali-master-tietue valitaan, jotta poistetaan ja ylläpidetään parametreja. Suorittaa. Käytä tapahtumaa MM71 - Materiaali Master - muut - Järjestäminen-Materiaali-uudelleenorganisointi Tee toinen vaihtoehto Ylläpidä ajaa parametreja ja suorita. On myös tärkeää poistaa tietueet manuaalisesti info-tietueesta, PO: stä, PR: sta, varauksesta jne. Materiaalin onnistuneelle poistamiselle. K: SAP tarjoaa vain liikkuvan keskiarvon nykyiselle, edelliselle ja edelliselle vuodelle. SAP ei tarjoa transaktioraportteja, jotka tarjoavat liikkuvan keskiarvon tietylle päivälle. Miten voin raportoida 10000000: n liukuva keskimääräinen hinta laitoksessa 0001 4. heinäkuuta 1998. A: Kokeile jotain seuraavista ratkaisuista: 1. Muuta rakennuksen päivitystasoa (S031) päivittäin. LIS: ssä on käytettävissä kokonaisarvo ja kokonaissumma. Jakaa arvo varastossa. On mahdollista laskea tämä dynaamisesti, kun analyysi suoritetaan ja tulos näytetään. 2. Luo oma rakenne LIS: ssä ja täytä se kopioimalla siirrettävä keskimääräinen hinta materiaalin päälliköltä joka kerta, kun tapahtuma on. Sinulla on tietoja näistä päivistä, kun tapahtuma oli tapahtunut. K: Olemme määritelleet kaikki materiaalin muuttujat. Kun yritän kuitenkin käyttää Match Match - materiaalia MAT1, saan vastauksen. Ei löydy mahdollisia merkintöjä. Miksi A: Matchcode i. d. B, materiaali materiaalilaskulla on valintaedellytys kentälle STLNR NE. STLNR on BOM-numero, joka liittyy MAST-taulukon materiaaliin. Siksi viesti - ei mahdollisia merkintöjä. ponnahtaa esiin, jos materiaalilukuihin ei liity materiaaleja. Saat hakukoodit niin kauan kuin sinä mainitsemasi materiaali on siihen liittyvä BOM-numero. Koodi: Vastakekoodiobjektin valinta on oletusarvoinen tunnuskoodille B. Haluan vaihtaa M-materiaaliin Kuvaus Mikä on ratkaisu A: Paina materiaalinumerokentän nuolinäppäintä ja vastaava koodi B näkyy, paina F5 kaksoisnapsauta vastaavaa koodia id M ja paina sitten F6. Tämä asettaa oletusarvoiksi vastaavuuden M. K: Meillä on yksi materiaalimestari. X ja mittayksikkö on kpl ja kaksi sarjanumeroa. A, B Tälle materiaalille tehdään kaksi Pos First PO-kutsumateriaalia X. 1 kpl hinta 100 (käyttää sarjanumeroa A) Toinen PO-kutsu materiaali X. 1 kpl hinta 250 (käyttää sarjanumeroa B) Tavaranvastaanotto tehdään ja täyttää sarjanumeron fist PO: lle A: lla ja toisella B: llä B: llä. Haluamme siirtää materiaalin X sarjanumeron A toiseen tehtaaseen ja haluta tämän materiaalin arvostus 100: een. Miten voimme tehdä sen. V: Käytä halvempaa arvostusta. Varastot voidaan vastaanottaa erillisiin varastointipaikkoihin. Siirtovarastot voidaan tehdä varastopaikasta toiseen varastointipaikkakunnalle. K: Haluamme muuttaa laskemalla Moving Average Price. Tiedämme, että sama on MBEW-VERPR: ssä ja kaksi tapahtumaa harkita - MRHR, MB01. Onko tapahtuma vaihtamaan MAV: ää vai kaikkia tarvittavia paikkoja? A: Kaikki tavaraerät tai liikkeeseenlaskut (jaetun arvostetun aineiston tapauksessa) muutokset Keskimääräinen hinnanmuutos riippuen siitä, millaista arvostustyyppiä käytetään tavaroiden lähettämisen yhteydessä. Sinun täytyy käydä läpi kaikki tapahtumat, jotka liittyvät niihin Esimerkki: Materiaali X käyttää split-arvostusta alkuperä: Malesia. MAV 60 USD - yhteensä 100 yksikköä Intia: MAV 50 USD - yhteensä varastossa 200 yksikköä Kokonaismäärä 300 yksikköä MAV 53.33 Tässä. tavaroiden ongelmat vaikuttavat myös globaaliin MAV: hen, vaikka MAV: tä ei muuteta alkuperämaasta. K: Mikä on konfiguroitavan materiaalin käyttö? V: Määritettävissä oleva materiaali on hyödyllinen, jos sinulla on suuri määrä tuotteen osia. Se tarkoittaa eri permutations ja yhdistelmät osien samaa materiaalia. Jos ylläpidät ainutlaatuista materiaalikoodia jokaiselle yhdistelmälle. tarvitset runsaasti materiaalinumeroita. KMAT: tä voidaan käyttää sellaisessa tapauksessa, jossa ylläpidät vain yhtä yleistä tuotekoodia. Tällaiselle materiaalille, joka koostuu kaikista mahdollisista vaihtoehdoista, säilytetään super BOM. Jatketaan myös reititys, joka koostuu kaikista mahdollisista toiminnoista, joita voitaisiin käyttää. Tyypillisesti konfiguroitavaa materiaalia käytetään Made To Order (MTO) - ympäristöön. Kuitenkin usein tilatut kokoonpanot voidaan suunnitella materiaalimuunnoksella, jolla on oltava materiaali master-tietue. Siten Materiaalimuunnoksilla voi olla varasto ja arvo. Myyntitilausluettelosta luodun myyntitilauksen perusteella valitut ominaisarvot riippuvat. Reititysoperaatiot valitaan myös riippuen siitä, mihin BOM-komponentit on osoitettu niille. K: Tulee lähdeluettelo esiin automaattisesti Material Master - ohjelmassa oletusarvona, jos se ylläpidetään laitostasolla OME5 A1: n avulla: Jos olet ylläpitanut lähdeluettelon vaatimuksia OME5: ssä, et ole säilyttänyt materiaalin lähdeluetteloa. Po ei voida vapauttaa. Sinun on ylläpidettävä lähdeluetteloa kaikista kasvien materiaaleista, joissa indikaattori on asetettu, jos ylläpidät lähdeluettelon laitostasolla. Muussa tapauksessa voit käyttää info-tietueita tekemällä niin automaattisesti. K: Meillä on yksi yritys, jolla on tuotantolaitos ja toinen yritys, jolla on myyntiorganisaatio. Mikä on parempi vaihtoehto näiden - PO tai Stock Transfer Order. A: Risteytysyhtiö Stock Transport Orders voidaan tehdä. Määritä käyttämällä tapahtumaa OMGN. Lähettävien ja vastaanottavien laitosten mukaan ylläpitää myyntiorganisaatiota ja asiakastietoja räätälöimällä. Säilytä toimittaja laitoksena toimittajana ja liitä laitos myyjälle myyjän päällikölle. Aineiston on oltava HALB tai HAWA. Varmista, että myyntiorganisaatiolla on tuotantolaitos, joka huolehtii sileää. Käytetty PO on NB ja ei Stock Transfer PO. Määritä SD-palvelu yritysten väliselle laskutukselle, jotta laskutuksen hinnoitteluprosessi voidaan ottaa mukaan. Suorita toimitus prosessin toimitushetkellä luetteloiden ja laskutuksen kautta prosessin laskutuksen perusteella. K: Voimme tehdä kentän pakolliseksi. Haluamme tehdä oletusarvon Materiaalimestarin tietylle kentälle. Sano, haluamme, että MRP2: n kausi-indikaattori näkyy P: nä. Mikä on paras tapa A: Käytä tapahtumamuunnosta. Transaction SHD0 ja sitten Transaction SE93. Kysymys: Miten voimme seurata vaatimuksia, joilla on deleetio-indikaattori. Voimmeko seurata päivämäärää, jona poistoindikaattori oli asetettu A: Voit siirtää muutosdokumenttitaulukot cdpos ja cdhdr. Voit myös siirtää Transaction ME53: n valikkoradan goto-tilastot-muutokset, joissa tallennetaan täydelliset muutosten tarkastuspolut, mukaan lukien poisto. Kysymys: Onko mahdollista hankkia ostotarjonta (PR) viittaamalla aikataulussopimukseen? V: PR voidaan luoda viittaamalla toiseen PR: hen ja sitä ei voida luoda, kun viitataan PO: iin tai aikataulussopimuksiin. PO amp - ajankohtaiset aikataulut luodaan ja valvotaan ostojärjestöiltä. PR voi luoda myös loppukäyttäjät. Jos haluat luoda PR-sivuston viittaamalla toiselle PR: lle, noudata valikkopolkua: Purchasing-Requisition-Create. Vaatimus-Kopioi viite ja kirjoita. Vaatimus voidaan kuitenkin tuottaa viitaten aikataulussopimukseen, kun MRP: tä ajetaan. Jotta tämä tapahtuisi, lähdeluettelo on säilytettävä kyseistä tuotenimiyhdistelmää varten ja MRP on asetettava oikein. K: Mistä löydän viimeisimmän ostotilauksen hinnan ja viimeisimmän ostotilauksen numeron materiaalille A: Logistiikka-Materiaalihallinta-Ostaminen-Mestari-Info-tietueet-Listan näyttö-Tilaus Hintahistoria Q: Automaattinen PO generointi on käyttämällä Automaattinen ostotarjousvaihtoehto ostettaessa - Valmius-Seuraa toimintoja - Luo PO. PO: ta ei kuitenkaan voida luoda automaattisesti MRP-suorituksen jälkeen. Onko SAP: n säännös vapauttaa ostotilaukset automaattisesti MRP: n suorittamisen jälkeen? V: Ilmoita automaattiset PO - ja Lähdeluettelo-kentät ostopäätöksessä materiaalien päällikölle niille myyjille, joille haluat vapauttaa PO: n automaattisesti. Luo ostotiedot-tietue. Luo lähdeluettelo. Lähdeluettelon yksityisnäytön viimeisessä sarakkeessa tarkasta MRP: hen liittyvä kenttä asettaa oikeat parametrit MRP: n suorittamiseen. PO ei kuitenkaan voida luoda automaattisesti MRP-suorituksen jälkeen. Automaattisen PO: n luomisvalintarapun avulla voit suorittaa erätyön, joka muuntaa kaikki valitut hankintavaatimukset muunnettaviksi ostotilauksiksi taustalla. Voit harkita aikataulusopimuksia, jos haluat MRP: n nostamaan ostotilaukset. Aseta aikataulussopimuksen lähdeluettelon lippu 2 siten, että MRP mahdollistaa toimitusaikataulujen poistamisen tulevaisuuden vaatimuksille. Jos haluat korjata aikataulun tiettynä ajanjaksona, sinulla on kaksi vaihtoehtoa. 1. Käyttämällä kiinteää vyöhykettä - yritykset antavat kaikki tilaukset tälle ajanjaksolle. Katso ajoitussopimuksen lisätietoluutiota myyjän materiaalitasolla. 2. Suunnitteluajankohta - kaikki uudet tilaukset suunnitteluaikataulun ulkopuolella - katso MRP 1: n näkemys materiaalimassasta Q: haluan Muunna MRP: n luomaa 100 PR: tä 100 PO: ksi automaattisesti. Ei yksitellen käsin. Onko mahdollista A: Käytä tapahtumaa ME59 Q: Kuinka tulostan Un-invoiced Receipt - raportin, joka näyttää Ostotilaukset, joille tavarat vastaanotetaan. mutta ei vielä laskutettu. Tarvitsemme tämän raportin osittaisilla summilla ja sidottuna Un-invoiced Receiptsin GL-tiliin A: Raportti RM07MSAL analysoi GRIR-saldot vastaanotettujen mutta laskuttamattomien tavaroiden ja vastaanotettujen laskujen perusteella, jos hyödykettä ei ole toimitettu kokonaisuudessaan. Kysymys: Miten voin laskea tietyn päivämäärän datan nettohinnan A: Suorita hintasimulaatio LIS-hankinnassa myyjätietokannasta ja Määritä vaadittu päivämäärä. (Tapahtumakoodi on. MEIL) K: Voimmeko vapauttaa ostotilauksen, jonka hinta on nolla. (kuten SD-maksuton myyntitilaus) A: Luo PO IR-kentällä, joka ei ole valittu Item Detail - näytöllä ja muuta rivikohtahintaa 0. Q: Nettohinta lasketaan summalla bruttokauppatilan tyyppi ja vähentämällä lisätään kaikki alennukset summamuotoiset ehto-tyypit. Kaikki tilatyypit, joita ei ole merkitty tilastollisiksi, otetaan huomioon nettohintojen laskemisessa. Meillä on lisämaksu, jota ei ole merkitty tilastollisesti, vaan se olisi sisällytettävä nettohintaan, mutta se on jätettävä verotuksen perusarvoon. Voinko noudattaa menettelyä, jossa verot lasketaan nettohinnasta, joka on laskettu NAVS-ehdon tyyppiin asti ja jonka jälkeen tämä ylimääräinen lisämaksu on tyyppiä A: Luo hinnoittelujärjestelmä, jossa kaikki tilat, joita ei ole merkitty tilastollisella sarakkeella, jos tarvitset kaikki ehtoilmoituksen laskettava. Esimerkiksi. Tässä kaaviossa: - Nettomäärä lasketaan PB00, RA01, ZMUP, ZDIS. - Verot lasketaan PB00, RA01, ZMUP. Kokonaismäärä lasketaan nettomäärästä ja veroista. Niinpä ZDIS sisällytetään nettomääräiseen summaan ja veron ulkopuolelle. K: Voimmeko muuttaa myyjän nimeä toisessa toimittajassa julkaistussa PO: ssa? NO. Voit luoda toisen PO: n toimittajalle, jota vaaditaan viittaamalla johonkin PO: hen. K: Haluamme palauttaa myyjältä hankittua käyttämättömää materiaalia ja päivittää varasto - tai kulutustiliä. Näin voit tehdä tehokkaasti A: 1. Käytä liikennetyyppiä - 122 palauttaaksesi kuittauksen ja avaamaan ostotilauksen uudelleen. Tämä voidaan tehdä, jos tunnistat PO: n, jolle materiaali on vastaanotettu. Lisäksi luoton on oltava sama kuin PO Hinta 2. Erityisliikenteen tyyppi on asetettava, jos PO ei ole tiedossa. Hinta saattaa joutua neuvotella myyjän kanssa. K: Miten määritän uuden valuutan. Kuinka voin asettaa desimaaleja enemmän kuin kaksi A: Määritä uusi valuutta muokkaamalla tapahtumalla OY03 Jos muutat nykyistä valuuttaa, R3 arvioi kaikki kirjanpitoasiakirjat uudelleen, mikä voi aiheuttaa haitallisia vaikutuksia talousarvioihisi. Käytä transaktiota OY04 numeroiden lisäämiseen uuteen valuuttaan OBBS, jotta määritettäisiin valuuttamuunnoksen OB08 muuntokerroin ja annettaisiin valuuttakursseja XK02, jotta uusi valuutta määritettäisiin Vendor Master ME11: lle Ostotiedon tietueen luomiseksi. Luo MM-asiakirjoja uudella laajennetulla hinnalla. Huomaat kuitenkin, että kirjanpidon asiakirjat heijastavat edelleen kaksinumeroista hintaa ja pyöristetään lähimpään 1100th. K: Toimittaja toimittaa tuotteensa huutokaupalle. Myymme sen huutokaupassa ja maksamme toimittajalle. Mikä on paras tapa käsitellä tätä? Voit kokeilla lähetysprosessia. Tässä prosessissa myyjä pitää tavaroita, kunnes ne myydään. Toimittajan hinta voidaan nollata, kun tavarat myydään lähetysvelvoitteiden selvittämisessä. K: Miten voin avata edellisen MM-ajan. A: Transaction - MMPV-valikkopolku - Logistiikka-Materiaalihallinta-MaterialMaster-Other - Sulkemisaika Q: Voimme tehdä erityisen indikaattorin pakolliseksi. Voinko antaa oletusarvon indikaattorille luodessasi Materiaalimasterin, jota voidaan myöhemmin muuttaa MM02 A: Kokeile tapahtumamuunnosta, tapahtumakoodi SHDO. Ja sitten SE93. SE93: ssa valitaan varianttikaupan vaihtoehto Q: Miten voin luoda raportin peruutetusta PO: sta. A1: Käytä kyselyä taulukolla EKKO, jonka kenttä LOEKZ on poistotunnus. A2. Siirry oston aloitusnäyttöön. Siirry sitten OSTOTIEDOT - LUETTELOJEN NÄYTTÖÖN - PO NUMERON - EDIT - DYNAAMINEN VALINTA. Näin voit valita tietyt kentät EKKO-taulukosta ja EKPO-taulukosta. Poistumisindikaattori näkyy myös tässä. Käytä dynaamisia valintoja määritäksesi valintaperusteet ja suorita raportti. A3: Voit myös tehdä sen IMG: n välityksellä Siirry tapahtumaan OMEM tai Valikkopolku - MM - Ostot - Raportointi - Ostotilastojen ylläpito Napsauta luettelon laajuutta Luo uusi merkintä. Tarkista Muuta asiakirjat - kenttää. Nimeä uusi soveltamisala asianmukaisella nimellä. Tällöin tämä näkyy luettelon laajuudessa kaikissa Ostotuksenäytön näytöissä. Tuloste näyttää yksityiskohdat muutoksista, kuten muutoksen päivämäärä ja kellonaika, vanhan arvon, uuden arvon jne. Q: Miten voimme havaita muutoksen ostotilauksessa. A: Päätason muutokset: Siirry otsikkoon - Tilastot - Muutokset kohdalle: Vaihda kohteeseen - Tilastot - Muutokset Q: Haluamme ponnahdusikkunan näyttämään PO: n kokonaisarvon ennen PO: n tallentamista niin, että käyttäjä voi päättää, tallennetaanko PO vai hylätäänkö se. Mikä on paras tapa. V: Yritä käyttää EXITSAPLEINS001: tä. Se syötetään PO: n tallennuksen aikana. Voit tarkistaa PO: n, esittää ponnahdusikkunan käyttämällä jotain POPUP-toiminnoista, joiden avulla käyttäjä voi päättää PO tallentaa tai keskeyttää. K: PO-kohteen teksti otetaan käyttöön materiaalimasterista. Teksti on hyväksytty ja sitä ei tallenneta tekstin tunnistustaulukoihin STXH ja STXL. Tällöin tulostusohjelma ei pysty tulostamaan näitä tekstejä. Miten voimme ratkaista tämän A: Ostotilaustekstit voidaan ottaa käyttöön tietueesta tai materiaalimestareista. Kaikki tekstit saadaan lopulta tallennetuksi taulukkoon STXH eri tekstisovellusobjekteilla. PO: n otsikkoteksti on EKKO ja PO Teksti on EKPO. Vaikka tekstit hyväksytään kummastakin näistä, on mahdollista, että niitä voidaan muuttaa PO-tasolla. Täällä se tallennetaan esineeseen EKKO tai EKPO. Tätä ei tarvitse tallentaa PO-tasolle, jos tekstiä ei muuteta PO-tasolla. Kokeile seuraavia tekstejä: Tarkista EKKO: n tai EKPO: n tekstit (riippuen otsikosta tai kohteen tasosta) Jos tekstiä ei palauteta takaisin, tarkista objektille EINA info-tietue tai MATERIAALI materiaalin päällikön pitkän tekstin kohdalle (taulukko on sama eli STXH) Q: ostotilaus voi nähdä, että on Info rec. Päivitä ruutuikkunan yksityiskohdat - näytössä. Miten voimme muuttaa tämän laatikon A oletusasetuksia. MM-ostoprofiilissa (käytä Tapahtumakoodia: OMFI) voit määrittää tiedostopäivityksen oletusarvon ostajille ja määrittää sen sitten parametrilla ID EVO (tarkista konfigurointiasiakirjat). Q: Haluan käyttää useita myyjän osoitteita - esim. postitus, toimitus, maksuliike, useita laskutusosoitteita jne. Oletetaan, että yhdelle yritykselle on 25 osoitetta, mikä on paras tapa luoda 25 erillistä yritystä ja niiden osoitteet A: Voit ratkaista tämän ongelman käyttämällä Partner-toimintoja. Käyttämällä Tapahtumaketju WOLP, kumppaneiden roolit ja kumppanimallit myyjän tasolla ja hankkimalla Asiakirjan taso voidaan määritellä. Luo niin monta myyjän numeroa kuin vaaditaan (sanoa 25 - tässä tapauksessa) ja osoittamalla vastaaville kumppaniryhmille. K: Lähdeluettelo luodaan materiaalille eli. vaadittu lähdeluettelo on merkitty. Kun PO on luotu, jälleenmyyjä voi silti valita, ja vaikka korjata osoitin lähdeluettelossa on merkitty, järjestelmä näyttää vain varoitusviestin. Miten voimme korjata ostotilauksen vain aineiston korjaamiseen. A1: Yritä vaihtaa varoitusviesti virheviestiin. Huomaa viestin numero. Käytä sitten valikkoa OLME - Ympäristöjärjestelmä - viesti. A2: Merkitse osoittimen lähdeluettelo materiaalin päällikölle (ostotäkymä) Tunnistamalla tämä, hankinta olisi mahdollista vain lähdeluettelossa määritetyistä lähteistä. Voit myös ajatella, että kenttä on pakollinen materiaalimestariin. K: Haluamme Vendor-koodin abc1234, jossa ensimmäiset 3 merkkiä ovat alfa ja neljä viimeistä numeroa ovat numeroita sarjanumeroita. Mikä on ratkaisu A: Käytä käyttäjän poistumista. Tämän käyttäjän poistuessa voit tarkistaa, mutta ei voi pakottaa käyttäjää syöttämään arvoa oikein. K: Haluamme asettaa Preferred Vendor - luettelon, jotta käyttäjät voivat määrittää Vendorille, että vaaditaan tarvittavia materiaaleja, kun vaaditaan lisäystä. Mikä on paras tapa. Käytä lähdeluettelon ylläpitotoimintoa Transaction ME01. Valitse haluamasi myyjän kohdalla Kiinnitä-valintaruutu. Tällä suosituimmalla toimittajalla on automaattisesti tehtävä aina, kun seuraavaa toimintoa kutsutaan PR (Luo PO) - toimintoa varten. K: Mikä on SAP: n tavallinen tapa poistaa kaikki toimittajat keskitetysti järjestelmästä A: 1. Merkitse myyjät poistettaviksi: XK062. 2. Suorita SAPF047, joka luo merkinnän sisäiseen SAP-taulukkoon, jota käytetään myöhemmin 3. Suorita SAPF058. Tarkista General Master - tietue ja MM Data - laatikoita, Test Run off. Anna hankintaorganisaatiot. 4. Suorita SAPF058. Tarkista General Master - tietue ja FI Data - laatikot, Test Run off. Anna hankintaorganisaatiot. ABAP-ohjelmoija voi luoda ABAP-ohjelman. K: Miten voimme luoda yhden inventory - dokumentin kaikkiin materiaaleihimme laskemalla sen sijaan, että tuotettaisiin yksi asiakirja kullekin materiaalille A1: Voit suorittaa tapahtuman MI01 - viittaamalla kasvihuoneen tallennuspaikkaan. Voit syöttää niin monta varastomateriaalia kuin haluat. A2: Määritä enintään 50: n sanomallin numero käyttämällä Transaction MICN: tä. Sama voi olla ennalta asetettu transaktiolla OMCN. K: Kuinka GRIR-tili liittyy Inventoryyn. V: Jos olet mukana inventaariossa, tarvitset GRIR-tilin (Inventory Account), kun IR lähetetään. Jos et ole mukana luettelossa, järjestelmä ei tarvitse GRIR-tiliä, kun IR lähetetään, järjestelmä tarvitsee GL: n sijasta GRIR-tilin. K: Yritimme RMCB0300: ta selville loogisen arvon varastosaldo päivämäärän mukaan. Mutta uudelleenarvioinnin jälkeen osakkeiden arvoa tuetaan kuukausittain päivämäärän sijasta. Kuinka löydämme loogisen arvon varastokohtaisesti päivämäärän mukaan. A: Käytä transaktiota MC49 Valikkopolku: 1. Tietojärjestelmät - Logistiikka - Varastonhallinta-Aineisto - Asiakirjan arviointi - Varaston arvo - Keskimääräinen inventointi tai 2. Logistiikka - Logistiikkavalvonta - Varastonhallintaympäristö - Asiakirjan arvioinnit - Osakkeiden arvo - Keskimääräinen osakemäärä. Kysymys: Miten voimme siirtää varastoja yhdeltä myyjältä toiseen myyjälle. A: DO 542 ja sitten 541 uudelle myyjälle. K: Kuinka voin peruuttaa lähetetyn laskun. Virheilmoitus BSEG-GSBER ei ole syötekenttä ilmestyy. Jopa OSS-huomautus -94932 ei auttanut. V: Virhe johtuu alan tilaryhmän liiketoiminta-alueen kentän poistamisesta. Tästä johtuen asiakirjan kääntämisen aikana järjestelmä havaitsee, että tämä kenttä on tukahdutettu eikä siten jatka eteenpäin. Etsi paikkatietoryhmä reccotiliin, joka on syötetty toimittajan päällikölle ja asiaan liittyvä kenttästatusvaihtoehto. IMG: ssä siirry kohtaan FI Global settings-Documents - Line items-Control-Maintain-kentän tilamuunnos. Täällä asiaankuuluvan kenttästatusvaihtoehdon ja kenttätilaryhmän mukaan liiketoiminta-alueen kenttä on hylätty. K: Varastopaikka eri laitoksista voidaan varata minkä tahansa tehtaan varastolle. Saman tehtaan eri varastointipaikkaa ei kuitenkaan voida varata samalle varastolle. Miksi. V: Eri varastotiloista voidaan varata eri varastoalueita samalle varastolle. Saman tehtaan eri varastointipaikkoja ei kuitenkaan voida siirtää samalle varastomäärälle. Nämä tallennuspaikat voidaan määritellä tallennustyypeiksi tai tallennusosiksi. K: Käytämme vain kiinteitä lokeroita, emmekä halua käyttää automaattista bin-luomista eikä mitään strategiaa tavaroiden poistamiselle varastolle. Kuinka Ware Housing auttaa minua. A: Voit mennä Ware House - moduuliin, jos sinulla on materiaaleja useammassa kuin yhdessä säiliössä, hallitset useita erilaisia tallennustyyppejä (korkea teline, lohko). Tarvitset hyvin joustavan tulostustulostuksen. Tuloslähtöinen suunnittelu Q: Meillä on täällä, joka luo lisää tilauksia. Kuinka määrität raja-arvon enimmäismäärän MRP-tilausten ehdotuksille päivämäärän mukaan IMG: ssa? Räätälöinnissä pelata materiaalien hallintakonsumption pohjalta suunnitella kaikkien kasvien Q: Mikä on ero suunnitellun kulutuksen ja suunnittelemattoman kulutuksen välillä? Voidaanko varastokannan laskeminen jommassakummalla näistä A: Muuttujatyyppien (OMJJ) räätälöinnissä määritellään, mihin kulutusarvojen joukkoon tulee materiaalin liikkeen aikana. Joillekin voi olla aina kokonaiskulutusta ja joillekin on aina suunnittelematonta, ja joillekin on riippuvaisia siitä, onko kysymys tehty varauksen perusteella? suunniteltu kulutus. MRP-tyyppien räätälöintiin määritellään, miten nämä kulutusarvot otetaan huomioon MRP: ssä. Reorder point - suunnittelun (VM) avulla kokonaiskulutusta käytetään laskemaan turvallisuustilan ja uudelleenjärjestyspisteen. Ennusteeseen perustuvalle suunnittelulle (VV) käytetään kokonaiskulutusta ennusteen laatimiseen, jota käytetään tilausehdotusten kääntämiseen. Deterministiselle MRP: lle (PD) ennustetaan ennustetta, joka puolestaan lisätään todelliseen kysyntään. K: Yritämme käyttää varaumia estääkseen nykyisen rajoittamattoman kasviosaston myynnin tilausnumeron. Varaus sisältyy kuitenkin suunnittelu-tiedostoon, kun MRP suoritetaan. Haluamme poistaa varauksen MRP: ssä. Miten voin tehdä tämän A: Käytä tapahtumaa OPPI. Valikkopolku. Customizing-Production-MRP-suunnittelu-MRP-laskelmat-Stock-Määritä saatavuus Check block Stock Q: Emme halua muuntaa P lanned tilauksia pakkokeinojen meidän MRP ajaa ja pitää joitakin materiaaleja vaiheessa suunniteltuja tilauksia. Voimmeko tehdä tämän A: Tarkasta indikaattori OPPR-tapahtumassa. Määritä indikaattori, joka määrittää vain suunnitellut tilaukset. K: Voimme luoda kaksi ostotilausta täyden määrän Amp: n määrästä yhdestä ostotarjouksesta. kaksi tavaratodistusta ja laskutustodistusta omilta tuottajaorganisaatioiltaan. Miten voimme välttää tällaisia kaksinkertaisia liiketoimia. V: Osuuksien määrittäminen: Määritä ostajien toiminnalliset valtuutukset oston räätälöinnissä, jolloin voit poistaa merkinnän sallitun PO-viitteen käytöstä. Ostajien toiminnallinen valtuutus. sanoa abc voidaan luoda käyttämällä transaktion koodia OMET. Määritä tämä abc tietylle käyttäjälle parametrilla ID EFB (trans su52). GR: lle ja IR: lle: Tee varoitusviesti virheeksi viestien räätälöinnissä varastonhallinnan tai laskuverotuksen yhteydessä. IR: Merkitään myyjän master-osoitin kaksinkertaisten laskujen tarkistamiseksi. K: Onko olemassa liiketoimi tai raportti käytettävissä, jotta voidaan nähdä tietyn materiaalin romutettu määrä, jossa tavaroiden luovutus tapahtuu käyttämällä liikkumistyyppiä 551 A: Jos haluat hallita romuaineluettelon, luo uusi materiaali-ID romuksi ja vastaanotetaan sivuttain, tuote. Kun annat tavarat liikkeeseen 551, materiaali poistetaan varastosta kirjoittamalla se pois kirjoista. K: Haluamme käyttää monen laitoksen suunnittelua kolmelle tehtaalle A, B ja C, joissa laitos A: n ja B: n vaatimukset siirretään Plant C: lle. C Plant C: n odotetaan vahvistavan vaatimuksen ja muuttavan nämä vaatimukset vaatimuksiksi Tuottajajärjestöjen. Kun teemme suunnitelman Plant C: llä, emme voi nähdä vaatimuksia kasvi - ja kasvi-B: lle. Käytämme erityistä hankinta-avainta 40 kaikista suunnitelluista materiaaleista. Voimmeko tehdä monen laitoksen suunnittelun laitoksen tasolla sekä Materiaalitaso A: Suunnittelulaitokselle on määritetty erityinen hankinta-avain eikä se sisällä toimittavaa laitosta. Tämä avain voidaan kopioida uuden avaimen luomiseksi. Syötä sitten syöttölaitos siihen. Käytä tätä avainta materiaalin päällikössä. Nyt laitoksen A ja B vaatimuksia kutsutaan suunnitteluyksikössä C. K: Teemme tavaran vastaanottoa PO: n kanssa. Kuinka löydämme, onko käytettävissä USER EXIT, joka käynnistyy ennen kuin asiakirja tallennetaan. V: Käyttäjän poistuminen tapauksessasi voi olla MBCF001 ja käyttää tapahtumaa SMOD etsiä käyttäjän poistumia Q: MM-hinnoitteluskeemassa. on luettelo valinta A: sta M: ksi ja 1-8: een. Kuinka voimme käyttää ehto-ala-kenttään. A: Hinnoittelusekvenssin ala-kenttä on hyödyllinen useissa tapauksissa. Ex: 1 siirtää arvon KOMP-KZWI1. 7 käytetään sen perusteella, millä perusteella laskea lasku myöhemmin suoritettavaksi. S käytetään lopulliseen net inclusive, kassa-alennus, alennuksia ja muita ehtoja, mukaan lukien tilastollinen raportointia varten LIS Käytetään layout tulostusta varten. K: On valitettavaa, että vaikka tiedot ovat oikein Käyttäjätilissä (USR03). Ostotilaus painetaan vääriin tietoihin. Esimerkiksi: puhelinnumero. Mistä löydän oikeat Hankintaryhmän tiedot A: Hankeryhmän tiedot ovat taulukossa T024. K: Mitä taulukkoja käytetään yleisesti MM-kyselyissä? V: Joitakin taulukoita on lueteltu alla. Kuitenkin joukko muita näkyy käyttämällä teknistä apua kyselyn aktivoinnin jälkeen. Q: Mitkä ovat IM-vahvistimen tyypillisiä kaupankäyntitunnuksia. V: Tapahtumakoodit voidaan tarkistaa käyttämällä valikkopolkua System-Service-Status. IM-tapahtumakoodit alkavat MBxx: lla. PO-tapahtumakoodit alkavat Mexxilla. K: Hyvän mainosjakauman (HIBE) yhteydessä annamme automaattisella tilille osoittamalla GL-tilin suhteessa tuotteen arvostusluokkaan. Haluamme kuitenkin muuttaa tätä GL-tiliä automaattisesti riippuen siitä, että kustannuspaikka pyysi tuotetta kulutukseen. Kuinka me voimme tehdä A: Kokeile OKB9, josta löydät kustannuspaikkatilin kohdistustaulukon. Tämä GL-tili tulee kuitenkin oletusarvoisesti kaikille kustannuspaikan käyttämille tuotteille. Huomaa, että GBBVBR-prosessinavain hallitsee automaattisen tilisiirron (AAA) kustannuspaikkakysymysten luoton lähettämistä. Jos haluat muuttaa Tilin määrittelyä poikkeusmateriaaleihin. kokeile seuraavia vaihtoehtoja: 1.Mutta kaikki poikkeusmateriaalit määrittävät uuden arvostusluokan ja asentavat kaikki mainosjakaumatilit tähän poikkeusarvon luokitteluun. Tässä AAA ottaa automaattisesti GL ac: n. 2.Kerrätysnäytössä käyttäjä voi syöttää GL ac: n manuaalisesti. Määritä IMG varastosta siten, että käyttäjätilillä ohitetaan AAA-määräytyvä tili 3. Määritä uusi liikennetyyppi kopioimalla 201 sanomalla 901. Sitten arvioinnissa IMG määrittelee liiketoimintanäppäimen 901 tilien ryhmittelyn mukaisesti. tyypit. Määritä GL-tilit tästä uudesta avainsanasta. Poikkeustapauksissa käyttäjien on käytettävä tätä uutta liikennetyyppiä. K: Olemme määrittäneet MRP: n vaatimusten luomiseen. Luotujen vaatimusten dokumenttityyppi on aina tyyppi NB. Kuinka voimme muuttaa luotuasiakirjatyyppiä A: Viitata tapahtumaan OMH5. Määritä haluamasi asiakirjatyyppi ME51: ssä. K: Olemme luoneet hankintamenettelyn hyväksymisprosessin työnkulun. Kun tapahtuma (BUS2009, RELEASESTEPCREATED) käynnistetään käynnistämään WF: n. näyttöön ilmestyy seuraava virhesanoma Kohde XXXXXX: Linkitys kohteeseen BUS2009-tapahtumaan REJECTED ei voi kirjoittaa. Diagnoosi: Vaadittavan tapahtuman ja määritetyn työn kohteen välistä esiintymäsuhdetta ei voida syöttää tapahtumanhallinnan tyyppikytkentätaulukkoon. Syynä on joko tietokantavirhe tai virhe, kun luodaan sisäisiä linkinumeroita. Mitä tulee tehdä: Tarkista numeerinen kohde-objekti SWEEVTID Miten tämä voidaan korjata 1. On päivitettävä SWEEVTID-tapahtumien numeroalue tapahtumaan SNRO. Ex: SWEEVTID: 01 000000000001 999999999999. 2. SWE2, kaksoisnapsauta BUS2009-merkintöjä, tarkista GLOBAL-kenttä, ENABLE-kenttä päivitetään 3. Virhe työnkulun suorituksessa. Tapahtumakoodi SWLE ei määritelty. Käytä OSS-huomautusta 43986 korjata. K: Miten voimme tehdä verokoodin oletuksena ostotilauksen kohteen yksityiskohdasta. A1: Käytä ehto-tyyppistä NAVS-ohjelmaa, jolla on pääsy sekvenssille 0003, jotta tilauskoodin kohdalla oleva verokoodi asetetaan ehtoihin. A2. Siirry IMG: ään. Materiaalihallinta - Ostaminen - Ostotilauksen käsittely - tarkka näytön asettelu asiakirjatasolla. Etsi tapahtuma ME21. Kaksoisnapsauta ME21. Etsi sitten TaxCode. On myös suositeltavaa määrittää myös tietueet. Verokoodi tulisi olla vaadittu, ja mikä tahansa, jonka olet määrittänyt tässä, on ostotilauksen oletusarvo. Materiaalihallinta - Ostaminen - Ostotiedot-tietue - määritä näytön asettelu. Kun tulet tänne etsimään tapahtumaa ME12, kaksoisnapsauta tätä ja etsi Input VAT-indikaattori. K: Olemme määrittäneet EA: n (kukin) 0 desimaaliksi konfiguraatiossa. Mutta tapahtuma ME2L näyttää tämän kentän kolmella desimaalilla. Kuinka voin vaihtaa desimaalin tarkkuuteen. V: Raportin määrä (MENGE) on asetettava kolmen desimaalin tarkkuudella. Taulukko EKPo saatetaan joutua korjaamaan vastaavasti. K: Olemme luoneet uuden liikennetyypin ja asetettu aikataulusivulle. Kun tavaroiden lähetys on lähetetty, viestiliikenteen tyyppi zzz ei ole sallittua asiakastarvikkeiden liikkumiselle. Miksi: Käytä liiketoimen koodia OMJJ ja tarkista Sallitut liiketoimet liikkumistyyppien mukauttamiseen. Kysymys: Onko mahdollista luoda pakkausluettelo MM A: ssä julkaistuille tuotteille: SD amp Ware House - hallinnolla on pickingPacking-listojen toiminnallisuus. Q: Seuraavassa on määritetty työnkulku: Työnkulun organisointi Järjestelmä, jossa on kaksi asentoa, luodaan henkilölle molempiin asemiin Tehtävien määrittäminen asiamiehelle TS 00007986 Vaatimuksen julkaisu - TYÖSKENTELYSTÄ TS 00008014 Ostotarjouslomakkeen luovutus kieltäytynyt - GENERAL TS 00008018 Vaatimus vapautettu - YLEISTÄ TS 00008348 Requisition release reset - GENERAL WS 00000038 Workflow for purchase requisition release - TO JOBS 3.Activate event linkage WS 00000038 Workflow for purchase requisition release WE BUS2009 RELEASESTEPCREATE Purchase requisition Release step create is activated 4.Activated release codes for workflow 1 Role resolution with group, code, and plant (T16FW) 5.Assigned release codes to agent (JOBS created in 1) The following error appears Work item 60772: Linkage to object BUS2009 event REJECTED cannot be written. A: Use transaction SWE2. Make sure object BUS2009 event REJECTED is enabled. Kaikki sivuston sisällöt ovat tekijänoikeuksien kopiointi ja sisällöntuottajat. Kaikki oikeudet pidätetään. Kaikki tuotenimet ovat kunkin yrityksen tavaramerkkejä. Sivusto erpgreat ei millään tavalla liity SAP AG: hen. Jokainen pyrkimys varmistaa sisällön eheys. Tällä sivustolla käytettävät tiedot ovat omalla vastuullasi. The content on this site may not be reproduced or redistributed without the express written permission of erpgreat or the content authors. Tagged with moving average price Duh, udah kelar 4hari training tapi baru post materi hari pertama :(, mana besok ada kuisnya lagi. Sempetin dah ngerangkum materi training hari ke-2, lagian tadi udah minta soft copy nya jadi bisa kerjain di rumah, abis bawa2 bukunya berat banget bookk8230 Ringkasan Materi Hari ke-2 Creating RFQs If you request quotations from several vendors, you must create an RFQ document in the system for each vendor. You can enter and compare the quotation prices in a quotation price comparison list ( ME49 ). The quotation price comparison list displays the best quotation for each material. The system also determines the best overall quotation. You can save useful quotation data for a material in a purchasing info record . The info record can be created automatically by setting the Info update indicator during quotation maintenan ce in the item detail. Purchasing Info Records (ME11) The purchasing info record helps to define vendor-specific information for a material Dengan memaintain Purchasing Info Record kita bisa melakukan vendor comparison untuk mencari vendor terbaik berdasarkan kriteria2 tertentu. Tcode-tcode yang terkait: ME61 8211 Maintain Vendor Evaluation ME64 8211 Evaluation Comparison ME49 8211 Price Comparison You can define the following information in info records: Current and future prices and conditions (for example, freight and discounts) Delivery data (for example, planned delivery time and overdelivery and underdelivery tolerances) Vendor data (for example, contact person) and vendor-specific data about the material (such as the endor subrange to which the material belongs, description of material at vendor) Number of the last purchase order Texts. In the standard system, the following type of texts are set in the purchasing info record: Internal info memo record: This is an internal comment that is copied to the purchase order item. This text is not printed. PO text in the purchasing info record: This is used to describe the PO item. It is copied to the purchase order item and printed. You can configure other types of text. Pengaruh dari ada atau tidaknya info record dapat dilihat pada bagan di bawah ini : Material Valuation General The material valuation determines and maintains the stock value of a material. The following formula is used to calculate the stock value: Stock value stock quantity material price Material valuation demonstrates a connection between Materials Management (MM) and Financial Accounting (FI) because material valuation accesses GL accounts in Financial Accounting and updates them. Material valuation is essentially controlled by two factors: System setting (Customizing) Material master record Material Valuation Level terbagi menjadi 2 : 1. Company Level 2. Plant Level (recommended by SAP) Untuk maintain GL account apa yang akan terbentuk pada saat terjadi movement terhadap suatu material, dilakukan melalui MM01- Material Master Record - gt view: Accounting Data Untuk maintain Valuation Class di lakukan melalui tcode SPRO Untuk menghitung material valuation tergantung pada Price Controlnya. Price Control terbagi 2 : 1. Standard Price 8211gt Total value standard price (per base unit of measure) total stock 2. Moving Average Price 8211gt total stock value total stock quantity Contoh simulasi perhitungan antara standard cost dan moving average cost dapat di lihat pada bagan di bawah ini : Valuation for standard price Valuation for moving average price Stock Overview and Stock Types You can post a goods receipt for the warehouse into three stock types: Unrestricted-use stock (no usage restrictions) Quality inspection stock (available from an MRP perspective, but no withdrawals are possible for consumption) Blocked stock (not usually available from an MRP perspective and no withdrawals are possible for consumption) Transfer Posting You can post withdrawals for consumption only from unrestricted-use stock. From quality inspection stock and blocked stock, you can withdraw only one sample, scrap a quantity, or post an inventory difference. If you want to withdraw goods from blocked stock or quality inspection stock for consumption, you first have to carry out a transfer posting to unrestricted-use stock. You use the movement type to control the stock types involved in the transfer. Efek dari Goods Receipt dapat di gambarkan sbb: Consumable Material In SAP R3 the term consumable material is understood to cover a material that is subject to a procurement transaction and whose value is recorded in the cost element or asset accounts. Consumable material is thus procured directly for an account assignment object. Examples of consumable materials are office supplies and computer systems or machines. When a material is procured directly for consumption, no material master record is necessary. In connection with consumable materials, you can distinguish between the following cases: Consumable material without material master record Consumable material with material master record that is not subject to inventory management (on either a quantity or value basis) Consumable material with material master record that is subject to inventory management on a quantity, but not a value, basis Ada 2 material type untuk consumption : 1. Non valuated material (UNBW) This type of material is managed on a quantity basis, but not on a value basis. 2. Non stock material (NLAG) Inventory management is not possible for these materials either on a quantity or value basis. Account Assignment You MUST enter an account assignment (on PO or PR) for an item under the following circumstances: If a material that is not subject to inventory management is ordered. It follows that such material is posted directly to consumption (pure consumable material). If an article for which no material master record exists is ordered If an external service is ordered Berikut adalah perbedaan antara stock account dengan consumption account dalam hubungannya dengan GL account (account assignment-nya) Stock vs Consumption Account related to Account Assignment Perbandingan antara stock account dan comsumption account dapat di lihat seperti gambar di bawah ini : Pada saat Good Receipt perbandingan antara stock material dengan consumable material adalah sbb: The goods receipt and GR non-valuated indicators are in the following locations: in the purchase order in the item detail on the Delivery tab Automated Procurement Material Requirements Planning (MRP) MRP in the Procurement Process The procurement cycle can be simplified at different points by automating the individual steps. This process starts with the determination of requirements. You can create purchase requisitions with MRP so that you do not have to manually enter them in the system. The following MRP procedures are available in consumption-based planning: Reorder point planning Forecast-based planning Time-phased planning Untuk mengenerate MRP bisa di lakukan melalui : 1. MD01 8211 for MRP total planning 2. MD02 8211 untuk material yang ada BOMnya 3. MD03 8211 untuk material yang tidakada BOMnya (single object planning) Untuk melihat hasilnya MD04-StockRequirement List Untuk monitoring MRP 8211gt MD06 dan MD07 Untuk menjalankan automatic PO minimal harus maintain : 1. MRP data di Material Master 2. Maintain Source List (ME01) 3. Automatic PO di centang ( di vendor or di material master 8211gt hirarkinya akan lihat ke material dulu) Automatic Source Determination in the Procurement Process Sources of Supply and Source Determination A source of supply can be both a vendor (external supplier) and one of your enterprises own plants. Automatic Generation of Purchase Orders (ME59) You can convert a purchase requisition item that is assigned to a source of supply into a purchase order with automatic generation of purchase orders. A purchase requisition item with assigned source of supply contains all information (such as vendor and price) that the system requires to convert the purchase order. For the automatic conversion of purchase requisitions into purchase orders, the following prerequisites must have been fulfilled: In the material master record, the Automatic PO indicator must be set (Purchasing data). In the vendor master record, the Automatic PO indicator must be set. The purchase requisition item must have a valid source of supply assigned to it. Share this:
Comments
Post a Comment